نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

تعمیرات all in one ایسر مانند دیگر محصولات این شرکت به دلیل ساختار خاصی که دارند باید توسط افراد متخصص و البته استفاده از ابزارها و تجهیزات کاملاً به روز انجام شود.در نمایندگی ایسر در تهران شما می توانید همه مشکلات به وجود آمده برای آل این وان خود از نظر سخت افزاری یا نرم افزاری را به راحتی و با کمترین هزینه برطرف نمایید. در ادامه با ما همراه باشید

تعمیرات all in one ایسر

آل این وان یا همان کامپیوتر های یکپارچه به دلیل مزایای بسیار زیادی از جمله کاهش فضا و کاهش مصرف و مورد توجه بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها قرار گرفته اند.

شرکت ایسر با توجه به اینکه در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی یکی از شرکت های موفق بوده است، اقدام به تولید آل این وان نیز نموده تا در این زمینه نیز بتواند با تولیدات متنوع و همچنین با کیفیت مشتریان خود را راضی نگه دارد.

ساختار آل این وان به طور کلی شبیه به هم است اما بسیاری از شرکت ها از نظر ظاهری و سخت افزاری تغییراتی را در آنها ایجاد می‌کند که می‌تواند بر روی تعمیرات all in one ایسر موثر باشد.

کسانی که از آل این وان های ایسر استفاده می کنند در هنگام بروز هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری دغدغه هایی برای تعمیر این دستگاه دارند.

به همین دلیل مرکز ما سعی کرده است با پشتیبانی کامل از تمامی مدل‌های مختلف آل این وان تولید شده توسط این شرکت این دغدغه را به خوبی از بین ببرد.

استفاده از خدمات مراکز غیرمجاز و افراد مبتدی نه تنها مشکل دستگاه شما را برطرف نمی‌کند بلکه ممکن است موجب وارد کردن صدمات جدی به بخش های اصلی و حیاتی این دستگاه نیز شود.

به همین دلیل نمایندگی ایسر تیمی از مجرب ترین تعمیرکار آن را در این مرکز دور هم جمع آورده است تا بتوانند عملیات عیب یابی و تعمیر این دستگاه را با کیفیت بسیار بالا انجام دهد.

ارائه گارانتی معتبر

ایسر سعی کرده است تا مانند دیگر تجهیزات وارد شده به بازار از جمله لپ‌تاپ‌های با کیفیتی که تولید می کند، آل این وان ها را نیز با قیمت بسیار عالی و مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد.

به همین دلیل نمایندگی ایسر نیست هزینه‌ های بسیار مناسب و کمی را برای تعمیرات all in ine ایسر در نظر گرفته است تا مشتریان بتوانند نسبت به هزینه های خود مدیریت بهتری را داشته باشند.

برای اعتماد سازی بیشتر مشتریان و همچنین تضمین کیفیت خدماتی که در نمایندگی می شود، گارانتی معتبر تعمیر برای هر محصول البته مهلت تست پس از انجام تعمیرات در نظر گرفته می شود.

در صورتی که هر کدام از قطعات سخت افزاری آل این وان ایسر دچار مشکل شده باشند و تعمیر آنها از نظر اقتصادی نیز به صرفه نباشد تیم فنی و تخصصی این مرکز با استفاده از قطعات اصلی و اورجینال نسبت به تعویض این قطعات معیوب اقدام می کند.

پس در صورتی که هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری برای آلین وان شما به وجود آمد حتما در قسمت تعمیرات all in one ایسر مراجعه نموده تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه مشکل شما برطرف شود.

مشکلات متداول آل این وان های ایسر

آل این وان ایسوس می تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به دلیل عدم نگهداری صحیح و یا استفاده نادرست دچار مشکلاتی شود.

یکی از مهمترین ایرادات و مشکلات شایع برای محصولات یک پارچه ای سر ویروس های نرم افزاری است که می تواند باعث خراب شدن قسمت های مختلف سخت افزار از جمله سی پی یو دستگاه و همچنین چیپ گرافیک شود.

در این صورت به آسیب دیدن چیپ گرافیک دستگاه تصاویر نمایش داده شده ایراد پیدا کرده و ممکن است در برخی از موارد به طور کلی این فصل روشن نشود.

از دیگر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری که برای آل این وان های ایسر به وجود می آید می توان به هنگ کردن دستگاه و یا مشکلاتی که برای به روز رسانی بایوس آن و همچنین خراب شدن قطعات مختلف سخت افزاری اشاره نمود.

ارتقاء گرافیک ایسر امکان پذیر بوده و قابل به روز رسانی است اما باید حتماً توسط افراد متخصص انجام شود تا کوچکترین مشکلی برای دیگر قسمت های این دستگاه به وجود نیاید.

برخی از خدمات تعمیرات all in one ایسر

تعمیر و تعویض وایرلس و بلوتوث انواع آل این وان ایسر

تعمیرات تخصصی انواع درایور های نوری

تعمیر صفحه لمس و نمایشگر دستگاه

تعمیرات و تعویض کارت گرافیک دستگاه

نصب ویندوز و برطرف کردن مشکلات مختلف نرم افزاری

تعمیر و بازیابی باتری

ترمیم و تعمیر هارد دیسک

تعمیرات مختلف سخت افزاری و برطرف کردن مشکلاتی که ممکن است به دلیل ضرب دیدگی برای هر قسمت دستگاه به وجود بیاید.

منبع: تعمیر لپ تاپ ایسر



:: برچسب‌ها: all in one ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

انواع نهال مناسب از نظر اقتصادی

انواع مختلفی از نهال ها در نهالستان وجود دارد که کیفیت بالایی دارند اما نهال های محدودتر را می توان مقرون به صرفه و پر سود دانست. اگر قصد دارید در خانه و حیاط خانه خود باغچه بسازید یا نهال بکارید، لیستی از پربارترین نهال ها را به شما معرفی می کنیم. یا می توانید نهال هلو را برای خرید انتخاب کنید.

امروزه اکثر کشاورزان به دلیل افزایش قیمت ها اقدام به کاشت نهال های تجاری بیشتری می کنند که این امر منجر به سود بیشتر و موفقیت اقتصادی می شود. انتخاب نهال مناسب می تواند نیمی از راه ساخت باغ باشد. این نهال ها عبارتند از:.

نهال هلو انجیری عسلی

نهال هلو انجیری عسلی یکی دیگر از نهال های خوب ارائه شده توسط نهالستان آکین نهال است. هلو به عنوان یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی بسیار محبوب است. علاوه بر این، این میوه حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین های A، B، C، آهن، منیزیم، مس و روی است. فواید این میوه در کنار طعم بی نظیرش، هلو را به یکی از محبوب ترین میوه ها تبدیل کرده است.

 

نهال هلو انجیری زعفرانی

نهال هلو انجیری زعفرانی یکی از محبوب ترین گونه های بذر در نهالستان آکین است. میوه های درشت و آبدار این نهال ها به دلیل رنگ زیبا و طعم شیرین برای صادرات بسیار مناسب است. از یک طرف بذر انجیر زعفرانی به دلیل ساختار گوشتی مناسب برای حمل و نقل و حمل و نقل است. بذر انجیر زعفرانی طبیعت خنکی دارد و مناسب روزهای گرم تابستان است.

 

نهال هلو انجیری زودرس

نهال هلو انجیری زودرس با توجه به عملکرد بالا و میوه های قابل فروش، نهال ها برای کشت تجاری در نظر گرفته می شوند. پس فراموش نکنید که ابتدا تعدادی نهال انجیر را از نهالستان آکین خریداری کنید. البته قبل از کاشت نهال باید خصوصیات آنها را بشناسید که در ادامه به شرح آن می پردازیم. ارتفاع اولین انجیر به 15 فوت [5 متر] می رسد. اساس پیوند اولین نهال انجیر هلو، بذر هلو است.

نهال هلو انجیری پلنگی

نهال هلو انجیری پلنگی یکی از بهترین و بهترین نهال های هلو است که توسط نهالستان آکین عرضه شده است. میوه این نهال بسیار شیرین، درشت و بلند است. بیشتر برای غذاهای تازه مناسب است. از آنجایی که هلو یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است، سرمایه گذاری و خرید نهال هلو بسیار مقرون به صرفه است. قبل از خرید درخت انجیر پلنگ هلو می توانید از مشخصات آن مطلع شوید.

نهال هلو آلبرتا زودرس

نهال هلو آلبرتا زودرس یکی از تجاری ترین و پربارترین محصولات، گریپ فروت است. بسیاری از پرورش دهندگان نهال هلو آلبرتا را به دلیل دانه های بزرگ، رنگارنگ و زودرس آن ها ارزش قائل هستند. این میوه به دلیل رنگ زیبا و مشابهش بهترین نوع هلو برای مهمانی ها و مجالس است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد.

نهال هلو آلبرتا دیررس

نهال هلو آلبرتا دیررس یکی از انواع تجاری نهال هلو می باشد که دارای میزان بازدهی نسبتا بالایی می باشد. یکی از مزیت های ویژه هلو آلبرتا دیررس قابلیت جابجایی بالای آن می باشد. این مزیت یکی از عواملی است که باغداران را به خرید نهال تشویق می کند. این نهال بومی کشور آمریکا می باشد که گاهی اوقات به آن درخت آمریکایی نیز گفته می شود.

نهال هلو زعفرانی

یکی از نهال هایی که امروزه محبوبیت بالایی در بین باغ داران و بخصوص مردم دارد هلو زعفرانی میباشد. خرید نهال هلو از جمله نهال های سودآور میباشد، دلیل اصلی این امر هم محبوبیت این میوه خوش طعم در بین مردم میباشد. نهال هلو زعفرانی بومی کشور چین است. ارتفاع درخت هلو زعفرانی 3 الی 5 متر می باشد. پایه پیوندی نهال هلو زعفرانی شفتالو بذری می باشد.

نهال هلو جوادی

نهال هلو جوادی یکی از مناسب ترین نهال ها برای احداث باغ میباشد. مقاومت بسیار خوب در بربر آفات باعث شده این نهال جزو ارقام مقاوم شناخته شود، به همین دلیل جزو انتخاب اول در میان باغدارن قرار دارد. برای هر باغ دارای اولین الویت محصول نهایی مناسب و با کیفیت است، آکین نهال با تکیه بر دانش و تجربه توانسته خرید نهال از نهالستانی معتبر را برای باغداران عزیر به ارمغان بیاورد

نهال هلو کاردی

خرید نهال هلو یا هر نوع میوه دیگری نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارد. عواملی همچون خاک منطقه، دمای معمول منطقه و همچنین شرایط آب منطقه. خرید نهال هلو کاردی و کاشت آن به دلیل طرفداران زیادی که این میوه دارد، همیشه سود دهی بالایی داشته است. با خرید نهال هلو  از نهالستان معتبر همچون آکین نهال تضمین محصول با کیفیت را داشته باشید.

نهال هلو آلبرتا

نهال هلو که منشا اصلی آن به چین باز میگردد، نهال هلو البرتا یکی از انواع هلو بوده که به درخت امریکایی مشهور است، زیرا کاشت این نهال در امریکا مرسوم است. این درخت رقمی اصلیت امریکایی دارد. نهال هلو آلبرتا یک رقم تجاری بوده و بازار پسندی خوبی دارد، به همین جهت محبوبیت خوبی در ایران و جهان بدست اورده است و یکی از بهترین رقم ها برای باغدارنی است که میخواهند باغ هلو  احداث کنند، زیرا کیفیت و عملکرد خوبی را در کوتاه مدت دراد و موجب سود اوری اقتصادی میشود.

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نهال ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

زیبایی و آراستگی برای زنان از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است. تقریبا تمام زنان تمایل دارند که در هر شرایطی زیبا و جذاب به نظر رسیده و در بهترین حالت خود باشند. از این رو آرایشگاه ها و سالن های زیبایی زنانه در چند دهه اخیر رشد چشمگیری داشته و خدمات آرایشی ارائه شده در این مراکز تنوع بسیاری یافته است. روش های آرایشی دائم و نیمه دائم از جمله انواع تاتو صورت، کاشت و اکستنشن مژه و ابرو، جدید ترین مدل های مش و رنگ مو و بسیاری موارد دیگر از جمله خدمات آرایشی است که طرفداران بسیاری در میان بانوان پیدا کرده است.در این مقاله به معرفی و بررسی مختصر برخی از جدید ترین روش های آرایشی موقت و نیمه دائم می پردازیم.

کلاس های آموزشی فیشیال و پاکسازی پوست در شیراز

انواع خدمات ناخن در آرایشگاه زنانه

دست ها بخشی تاثیر گذار در زیبایی یک زن هستند. علاوه بر زیبایی و شفافیت پوست دست ها، تمیزی و زیبایی ناخن ها نیز نقش قابل توجه در جذابیت یک زن دارند اما این زیبایی و آراستگی دیگر تنها منحصر به ناخن های دست نیست بلکه سلامت و زیبایی ناخن های پا نیز تبدیل به جزئی از خدمات ارایشی پرطرفدار در میان زنان گردیده است. بر همین اساس امروزه آرایشگاه های زنانه خدمات بسیار تخصصی و حرفه ای را برای آراستگی ناخن های دست و پا ارائه می نمایند که مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.خدمات اصلی زیبایی ناخن شامل موارد مختلفی می شود که عبارتند از: کاشت ناخن، مانیکور، پدیکور و لاک ژل.

کاشت ناخن

کاشت ناخن گزینه ای مناسب و نیمه دائمی برای داشتن ناخن هایی خوش فرم و زیبا است. شما می توانید به اندازه و فرم دلخواه ناخن کاشته و از داشتن ناخن هایی با فرم و طرح جذاب که به راحتی جدا نمی شوند لذت ببرید. کاشت ناخن جایگزینی مناسب و نسبتا دائمی برای ناخن های مصنوعی است که دیگر کاربرد چندانی ندارند. دقت داشته باشید که کاشت ناخن امری تخصصی و بیسار حساس بوده که حتما باید توسط فرد ماهر و دوره دیده انجام شود. در صورتی که کاشت ناخن به طور غیر حرفه ای و بدون رعایت موارد بهداشتی انجام شود می تواند خطرات جدی برای سلامتی فرد به همراه داشته باشد همچنین لازم است بدانیم که ناخن کاشته شده نیز دائمی نبوده و در بازه های زمانی مشخص نیازمند ترمیم و جایگزینی می باشد.

مانیکور

داشتن ناخن های مرتب و اراسته خواسته ی هر بانویی است که به زیبایی دستان خود اهمیت می دهد. برای این منظور می توانید از خدمات مانیکور دست در آرایشگاه های زنانه بهره مند شوید. به فرآیند سوهان کردن ناخن، پاک کردن و از بین بردن گوشت و پوست های ریز اضافه ی دور ناخن به طوری که اسیبی به بافت سالم اطراف ناخن وارد نشود، مانیکور دست گویند. لازم به ذکر است که مانیکور ناخن نیز باید توسط فرد متخصص انجام شده و نکات بهداشتی و ضدعفونی ناخن ها قبل و بعد از مانیکور به دقت صورت گیرد.

پدیکور

همان اندازه که سلامت و زیبایی ناخن های دست مهم و تاثیرگذار است، سلامت و زیبایی ناخن های پا نیز حائز اهمیت است. ناخن های نامرتب، شکسته و تیره، زیبایی پا را از بین برده و از جذابیت فرم زیبای پای شما می کاهد. به سوهان زدن، مرتب کردن و برداشتن گوشت و پوست مرده و زائد اطراف ناخن پا بدون آسیب رساندن به بافت اصلی آن، پدیکور ناخن می گویند که از جمله خدمات تخصصی ارائه شده در آرایشگاه های زنانه می باشد.

لاک ژل

لاک ژل یا همان ژلیش ناخن گزینه مناسبی است برای کسانی تمایل به کاشت ناخن ندارند. لاک ژل زیبایی یک ناخن کاشته شده را دارد و به دلیل داشتن کراتین مانع آسیب رسیدن به صدف ناخن می شود. در روش لاک ژل ، ناخن ها از پایه کوتاه نشده و سوهان زده نمی شوند بنابراین این روش نسبت به کاشت آسیب کمتری برای ناخن به همراه دارد و هر زمان که بخواهید به راحتی از روی ناخن شما برداشته می شود.

 

خدمات آرایش دائم در آرایشگاه زنانه

تاتو یا همان خالکوبی به عنوان شکلی از آرایش دائم و نیمه دائم شناخته می شود که به انواع مختلف در آرایشگاه های زنانه صورت می گیرد. تاتو صورت را می توان برای خط چشم و خط لب، زیبایی و ترمیم ابرو و حتی اسکالپ سر در موارد ریزش مو نیز انجام داد. هدف از انجام تاتو در صورت رهایی از آرایش مداوم صورت به طور روزانه و موقت است که علاوه بر هدر دادن هزینه و زمان، در مدت زمان کوتاهی کیفیت خود را نیز از دست می دهد.

آموزش حرفه ای و تخصصی تتو بدن

آموزش تاتو در آرایشگاه زنانه

انجام انواع تاتو بر روی صورت امری تخصصی بوده و اجرای آن نیازمند گذراندن دوره های حرفه ای می باشد. برگزاری دوره های آموزش از سطح مبتدی تا حرفه ای تاتو صورت از جمله خدمات آموزشی است که توسط برخی از آرایشگاه ها و سالن های زیبایی که مجوزهای لازم را دارند، ارائه می شود. دوره های آموزشی تاتو صورت شامل آموزش های تئوری، طراحی و کار عملی بر روی پوست های مصنوعی و طبیعی می باشد.

کلاس آموزش میکروبلیدینگ ابرو در تهران

کاشت مژه در آرایشگاه زنانه

از گذشته تا کنون همواره داشتن مژه هایی زیبا و پرپشت به عنوان معیاری برای زیبایی صورت در نظر گرفته شده است.این امر موجب روی آوردن بانوان به دریافت خدمات آرایشی برای افزایش زیبایی مژه ها می گردد. امروزه از روش های مختلف طبیعی و مصنوعی برای زیبا تر نشان دادن مژه ها و پرپشت کردن آن ها استفاده می شود که به طور کلی عباتند از:

  • انواع ریمل
  • لیفت و لمینت مژه
  • مژه مصنوعی
  • کاشت مژه

کاشت مژه از جمله روش های جدید است که مورد استقبال بانوان در آرایشگاه های زنانه قرار گرفته است. کاشت مژه فرآیندی است که در طی آن تارهایی از جنس مو با ترکیبات مصنوعی، لا به لای مژه های پلک بالایی با چسب های مخصوص اضافه می شود. کاشت مژه شامل دو نوع کاشت دائم و موقت می باشد.

کاشت مژه به صورت دائمی در یک طی عمل جراحی حدودا دو ساعته همراه با بیهوشی موضعی توسط پزشک متخصص انجام می گیرد که دوره نقاهت و عوارض خاص خود را به همراه دارد. در روش موقت کاشت مژه از مژه های مصنوعی برای پرپشت نشان دادن مژه ها استفاده می شود. در این روش مژه های مصنوعی از جنس مو را به صورت مجزا و با استفاده از چسب های مخصوص که دارای دوام خوبی می باشند لا به لای مژه های طبیعی می چسبانند. مژه موقت به طور میانگین یک هفته دوام داشته و به مرور زمان در اثر شستشو کنده می شود. این نوع از کاشت مژه می تواند توسط آرایشگران متخصص و دوره دیده در سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه با رعایت موارد بهداشتی انجام شود.



:: برچسب‌ها: خدمات آرایشگاه های زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

ابزار دقیق یک عبارت برای ابزارهای اندازه‌گیری است که برای نشان دادن، اندازه‌گیری و ثبت مقادیر فیزیکی استفاده می‌شود. ابزار دقیق می‌توانند به سادگی دماسنج‌ها یا مانند دستگاه‌هایی اجزای چند سنسور سیستم‌های کنترل تجهیزات صنعتی پیچیده باشند. امروزه ابزار دقیق در خیلی از مکان‌ها مانند آزمایشگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و خودروها کاربرد داردند. همچنین می‌شود آن‌ها را در مصارف خانگی روزمره مانند سنسور دود و ترموستات پیدا کرد. در ادامه به آموزش ابزار دقیق می‌پردازیم.

ابزار دقیق چیست؟

در برخی موارد سنسور یک عنصر بسیار جزئی از مکانیسم است. دوربین‌های دیجیتال و ساعت‌های مچی ممکن است از نظر فنی با تعریف ابزار مطابقت داشته باشند زیرا اطلاعات به دست آمده را ضبط و یا نمایش می‌دهند. این‌ها را ابزار دقیق نمی‌نامند، اما اگر از آن‌ها برای اندازه‌گیری زمان سپری شده یک مسابقه و تعیین کردن برنده در خط پایان استفاده ‌شود هر دو آن‌ها ابزار دقیق نامیده می‌شوند.

انواع مختلف سنسور صنعتی

سنسور یا حسگر که ابزار دقیق هستند در وسایل و دستگاه‌های اندازه‌گیری، کمیت فیزیکی را به شکل آنالوگ یا دیجیتال نشان می‌دهد. انواع مختلفی از سنسورها وجود دارند که کمیت‌هایی مانند دما، فشار، رطوبت و ... را حس می‌کنند. سنسورها می‌توانند تغییرات را حس کنند و با اعلام کردن آن به واحد کنترل باعث تغییر عملکرد دستگاه شوند.

سنسورهای صنعتی به دو نوع تماسی و غیر تماسی تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم

  • سنسور غیر تماسی

سسنسور غیر تماسی یا مجاورتی یا سنسور بدون تماس همان طور که از نامش پیداست برای تشخیص نیاز به تماس با ماهیت فیزیکی ندارد و در ناحیه تشخیص خود اجسام را حس کرده و فعال می‌شود. این سنسورها زیاد عمر می‌کنند و تولید نویز نمی‌کنند.

  • سنسور تماسی

سنسور تماسی با تماس فعال می‌شود و به همین دلیل دچار اصطحکاک شده و عمر کوتاهی دارد.

کالیبراسیون در آموزش ابزار دقیق

در حوزه‌ی اندازه‌گیری و اندازه‌شناسی، کالیبراسیون، مقایسه مقادیر اندازه‌گیری ارائه شده توسط دستگاه تحت آزمایش با استانداردهای کالیبراسیون با دقت شناخته شده است. کالیبراسیون در آموزش ابزار دقیق مساله مهمی است. کالیبراسیون صحت و دقت اندازه‌گیری یک دستگاه یا ابزار را با اندازه استاندارد مرجع آن مقایسه می‌کند. هر دستگاه، ابزار یا وسیله‌ای که برای اندازه‌گیری به کار می‌رود باید کالیبره شود.

نتیجه مقایسه می‌تواند منجر به یکی از موارد زیر شود:

  • خطای قابل توجهی در دستگاه تحت آزمایش مشاهده نشده است
  • خطای قابل توجهی مشاهده شده اما تنظیم نشده است
  • تنظیم برای تصحیح خطا در سطح قابل قبول انجام شده است

به عبارت دقیق‌تر، واژه «کالیبراسیون» فقط به معنی مقایسه است و هیچ گونه تنظیمات بعدی را شامل نمی‌شود. استاندارد کالیبراسیون معمولا با یک استاندارد ملی یا بین‌المللی که توسط یک سازمان اندازه‌شناسی نگهداری می‌شود قابل دستیابی است.

سنسور حرکتی در آموزش ابزار دقیق

ژیروسکوپ

در دوره آموزش ابزار دقیق به ژیروسکوپ یا دوران‌نما که وظیفه نشان دادن دوران را دارد پرداخته میشود. این وسایل سنسور سرعت زاویه‌ای و موقعیت زاویه‌ای هستند. این سنسور جزو سیستم‌های هدایت اینرسی است. این سیستم‌ها موقعیت یک متحرک مانند کشتی و هواپیما را مشخص می‌کنند.

پتانسیومتر

پتانسیومتر نوعی مقاومت متغیر است. این دستگاه یه قطعه آنالوگ است که قابلیت چرخش دارد و با چرخاندن که مقدار مقاومت در مدار تغییر می‌کند. از آن‌ها برای کنترل ولتاژ، جریان و ... استفاده می‌شود. از پتانسیومترها به ندرت برای کنترل مستقیم بیش از یک وات نیرو استفاده می‌شود. آن‌ها برای تنظیم سطح سیگنال‌های آنالوگ و ورودی کنترل مدار الکترونیکی کاربرد دارند.

شتاب سنج ها

شتاب‌سنج سنسور تبدیل شتاب مکانیکی به سیگنال الکتریکی است. شتاب تغییرات سرعت در واحد زمان است. از شتاب‌سنج‌ها برای اندازه‌گیری ارتعاش، شوک و ضربه استفاده می‌شود. امروزه شتاب‌سنج‌ها کاربردهای بسیار فراوانی در لوازم الکترونیکی و صنایع مختلف دارند. شتاب‌سنج‌های جدید بر پایه سیستم‌های میکروالکترومکانیکی ساخته می‌شوند.

اندازه گیری فشار در آموزش ابزار دقیق

مانومتر

مانومتر وسیله برای اندازه‌گیری فشار حاصل از ستون مایع است. مانومتر برای اندازه‌گیری فشار، از آب یا جیوه استفاده می‌کند. ارتفاع این مایعات در ستون مانومتر میزان فشار را مشخص می‌کند. مانومتر یک فشارسنج صنعتی است که انواع مختلفی از جمله مانومتر U شکل، مخزن‌دار، مایل دارد که هر کدام برای بازه مشخصی از فشار مناسب هستند. در دوره‌های آموزش ابزار دقیق به توضیح هر کدام پرداخته ‌می‌شود ما در اینجا مختصرا به توضیح مانومتر U شکل می‌پردازیم . درلوله U شکل مانومتر، مایعی (آب یا جیوه) ریخته می‌شود که می‌توانیم با آن اختلاف فشار بین دو محیط را محاسبه نماییم. معمولا هنگامی که فشار دو گاز در سمت لوله مانومتر برابر است فشار برابر ۷۶۰ میلی‌متر جیوه خواهد بود.

لوله بوردون

بازه اندازه‌گیری فشارسنج بوردون از 0.6 تا 7000 بار است. لوله بوردون یک سنسور مکانیکی و الاستیکی است. به فشارسنج بوردون فشارسنج تفاضلی نیز گفته می‌شود. این وسیله از سمتی ثابت و از سمت دیگر متحرک است فشار وارد شده باعث حرکت قسمت متحرک آن می‌شود و این حرکت چرخ‌دنده عقربه فشارسنج را تکان می‌دهد. لوله بوردون در یک لوله قرار می‌گیرد و وقتی فشار لوله زیاد می‌شود تمایل به باز شدن دارد وقتی فشار لوله کم می‌شود به شکل فنری جمع می‌شود. در فشارسنج تفاضلی که دارای دو لوله بوردون است اختلاف آن‌ها مقدار فشار را نشان می‌دهد.

اندازه‌گیری سطح در آموزش ابزار دقیق

ابزار اندازه‌گیری سطح بسیارند که در دوره‌های آموزش ابزار دقیق به آن‌ها می‌پردازیم در اینجا دو مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سطح‌سنج رادار

ابزارهای سطح‌سنج رادار با اندازه‌گیری فاصله فرستنده (واقع در نقطه‌ای بلند) تا سطح یک ماده فرآیندی را که در محل پایین‌تری واقع شده است، دقیقا مشابه فرستنده‌های اولتراسونیک، توسط زمان پرواز « Time of flight (ToF)» موج در حال حرکت،  اندازه‌گیری می‌کنند. این ابزار را در مواردی که دما و فشار زیاد است و از روش دیگری نمی‌شود استفاده کرد به کار می‌برند.

تفاوت اساسی بین یک ابزار راداری و یک دستگاه مافوق صوت در نوع موج مورد استفاده است: امواج رادیویی به جای امواج صوتی. امواج رادیویی دارای ماهیت الکترومغناطیسی (متشکل از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی متناوب) و فرکانس بسیار بالا (در محدوده فرکانس مایکروویو، گیگاهرتز) هستند.

سطح سنج خازنی

همانطور که از نامش مشخص است، سطح سنج خازنی به عنوان یک خازن عمل می‌کند. میله آن به عنوان یکی از صفحات خازن و دیواره ظرف فلزی به عنوان دومین خازن عمل می‌کند. ما محیط جدا‌کننده این صفحات را ماده عایق می‎نامیم.

سطح‌سنج خازنی نوعی سنسور سطح است که تغییر ظرفیت را که با تغییر سطح مخزن رخ می‌دهد اندازه گیری می‌کند. اصل اندازه‌گیری این ابزار دقیق بر اساس تغییر ظرفیت یک خازن است. میله و دیواره مخزن خازنی را تشکیل می‌دهند که ظرفیت آن بستگی به مقدار محصول در مخزن دارد: یک مخزن خالی دارای ظرفیت پایین‌تر و یک مخزن پر شده دارای ظرفیت بیشتر است.

اندازه‌گیری دما در آموزش ابزار دقیق

در دوره‌های آموزش ابزار دقیق به انواع دماسنج‌ها می‌پردازیم اما در این مطلب به توضیح دو مورد از وسایل اندازه‌گیری دما بسنده شده.

ترموکوپل

ترموکوپل یک وسیله الکتریکی است که از دو رسانای الکتریکی غیر مشابه تشکیل شده است که یک اتصال الکتریکی را تشکیل می‌دهند. یک ترموکوپل ولتاژ وابسته به دما را در نتیجه «اثر گرمابرقی» تولید می‌کند و این ولتاژ را می‌توان برای اندازه‌گیری دما تفسیر کرد. ترموکوپل‌ها به طور گسترده‌ای به عنوان سنسور دما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترموکوپل‌ها به طور گسترده‌ای در علم و صنعت استفاده می‌شوند. کاربرد آن‌ها شامل اندازه‌گیری دما برای کوره‌ها، خروجی توربین گاز، موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتور و سایر فرآیندهای صنعتی است.

دماسنج تشعشعی

دماسنج تشعشع (که قبلا با نام پیرومتر شناخته می‌شدند) بر اساس تغییر دما کار نمی‌کنند، بلکه از تابش الکترومغناطیسی جسم برای اندازه‌گیری استفاده می‌کنند. با گرم شدن جسم تابش‌های ساطع شده به سرعت افزایش می‌یابد و توزیع طیفی به طول موج‌های کوتاه‌تر تغییر می‌کند. بنابراین می‌توان دما را با اندازه‌گیری تششعات تعیین کرد و این دماسنج یک دماسنج بدون تماس است.

اندازه‌گیری فلو در آموزش ابزار دقیق

مانند موارد قبل در این مطلب مختصرا به توضیح دو مورد از وسایل اندازه‌گیری فلو اکتفا شده اما در دوره آموزش ابزار دقیق بیشتر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

فلومتر حرارتی

جریان‌سنج‌های حرارتی در درجه اول برای اندازه‌گیری جریان هوا و گاز استفاده می‌شوند. این‌ها شامل یک فرستنده و میله با سنسورهای دما (RTDs) هستند که در میخ‌های پایین میله قرار دارند. یک سنسور، دمای فرآیند را اندازه‌گیری می‌کند و سنسور دیگر تا دمای خاصی بالاتر از این گرم می‌شود. با افزایش سرعت جریان، گرما به صورت انتقال حرارت جابجایی از سنسور گرم شده خارج می‌شود.

جریان‌سنج‌ حرارتی جریان گاز را بر اساس مفهوم انتقال حرارت جابجایی اندازه‌گیری می‌کند. گاز توسط سنسورِ جریانِ گرم شده، جریان می‌یابد و مولکول‌های گاز گرما را از خود دور می‌کنند، سنسور سرد می‌شود و انرژی از بین می‌رود.

فلومتر توربین

جریان‌سنج توربین برای اندازه‌گیری جریان کل و/یا دبی جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک اصل کار نسبتا ساده دارد. همانطور که سیال از طریق فلومتر توربین جریان می‌یابد، به پره‌های توربین برخورد می‌کند که آزادانه می‌توانند حول یک محور در امتداد خط مرکزی محفظه توربین بچرخند. سرعت زاویه‌ای (چرخشی) روتور توربین با سرعت سیال جریان یافته در توربین متناسب است. خروجی حاصله توسط پیکاپ (های) برقی نصب شده بر روی بدنه جریان‌سنج اندازه گرفته می‌شود.

اندازه‌گیری رطوبت در آموزش ابزار دقیق

نم‌سنج

رطوبت‌سنج ابزاری است که برای اندازه‌گیری میزان بخار آب در هوا، خاک یا فضاهای محدود استفاده می‌شود. ابزارهای اندازه‌گیری رطوبت معمولا به اندازه‌گیری برخی مقادیر دیگر مانند دما، فشار، جرم، تغییرات مکانیکی یا الکتریکی در یک ماده با جذب رطوبت متکی هستند. با کالیبراسیون و محاسبه، این مقادیر اندازه‌گیری شده می‌تواند منجر به اندازه‌گیری رطوبت شود. دستگاه‌های الکترونیکی مدرن از دمای تراکم (نقطه شبنم) یا تغییر در ظرفیت الکتریکی یا مقاومت برای اندازه‌گیری اختلاف رطوبت استفاده می‌کنند.

کلام آخر

در این مطلب سعی شد به مفاهیم اولیه علم اندازه‌گیری اشاره شود و همچنین به آموزش ابزار دقیق و کاربرد و نحوه کار برخی از آن‌ها پرداخته شد.  برای یادگیری ابزار دقیق خواندن مطالب به انگلیسی بسیار بهتر است. برای یادگیری زبان انگلیسی به این سایت بروید. ابزار دقیق امروزه جزء جدانشدنی پزشکی و صنعت هستند. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظر خود را برای ما بنویسید.



:: برچسب‌ها: آموزش ابزار دقیق ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()